logo

Yüz Yüze Konuşmaya Ne Dersiniz?

Yaptığı her işte en güzelini yapmaya çalışan, yaratıcı, disiplinli bir ekibiz. Topluluk yönetimi, eğitim teknoloji ve robotik gibi niş konularda uzmanlıklarımız var. Birlikte neler yapabileceğimize bakmak, tanışmak, hayata katma değer sağlamak için görüşmeye ne dersiniz?
iletisim@artistanbul.io
+90 0212 251 64 37

Artistanbul Olarak Makerhane’deyiz!

Artistanbul Olarak Makerhane’deyiz!

Artistanbul ve Makerhane işbirliğinde, birbirinden güzel atölye ve eğitimler verdiğimiz Yaz Kampı’nı biliyor musunuz?

 

Tam Bir Hackerspace: Makerhane

Düşün, tasarla, üret mottosuyla ortaya çıkan Makerhane’yi tasarım ve eğitim yeri olarak çok beğendiğimi söylemem gerek. Atölye ve etkinliklere başlamadan önceki ziyaretimizde Makerhane’nin buram buram üretkenlik koktuğu bu yerde eğitim vermek için arkadaşım Deniz Erkul ile birlikte sabırsızlanıyorduk ve eğitimlerimize hazırdık.

 

Hangi Eğitimleri / Atölyeleri Gerçekleştirdik?

  • mBot Atölyesi
  • Makey Makey ile Oyun Tasarım Atölyesi
  • 3 Boyutlu Tasarım ve Yazıcı Atölyesi
  • Scratch ile Raspberry Pi Atölyesi
  • VR Gözlük Atölyesi
  • Hologram Yapımı Atölyesi

 

mBot AtölyesimBot-Atölyesi-20-21-22-Haziran

Katılımcılarla birlikte mBot ismindeki küçük sevimli robotumuzu mBlock yazılımını kullanarak nasıl programlayacağımız konusunda hem eğlenerek hem de öğrenerek keyifli anlar geçirdik.

20 Haziran 2016 Pazartesi günü başlayan ve 9 saat süren atölyemizde neler yaptığımız konusuna gelince:

  • Blok tabanlı programlamanın (Scratch) nasıl yapıldığını öğrendik,
  • Robotumuzu nasıl hareket ettireceğimizi öğrendik,
  • Üzerinde bulunan LED’leri nasıl programlayarak yakabileceğimiz konusunda bilgi edindik ve uygulamalar yaptık,
  • Mesafe sensörü kullanarak duvardan kaçan mBot’u tasarladık.
  • Gece/gündüz olduğu zaman ışıklandırmaların yanmasını veya sönmesini sağladık.
  • Gerçek senfoni notalarını kullanarak kendi şarkımızı kod ile besteledik.
  • Üzerindeki RGB LED’leri kullanarak itfaiye uygulamamızı tasarladık,
  • Bilgisayarın kamerasını kullanarak mBot’u el hareketlerimizle yönlendirdik.
  • Kendimiz yapmış olduğumuz yolların üstünden mBot’un izlemesini çizgi sensörleriyle sağladık.
  • mBot’u kumanda ile hareketini ve diğer kontrollerini programlayarak sağladık.
  • Arduino dilini kullanarak çeşitli sensörlerin ve üzerinde varolan sensörlerin kullanımını gördük.
  • Makey makey ile mBot’u nasıl hareket ettireceğimiz konusunda uygulamalı olarak deneyimledik.

 

Makey-Makey-ile-Oyun-Tasarım-Atölyesi-20-21-22-Haziran

Makey Makey ile Oyun Tasarım Atölyesi

Maker ruhlu arkadaşlarımız ile birlikte Makey Makey donanımını ve Scratch uygulama geliştirme dilini kullanarak nasıl kendi oyunlarımızı geliştireceğimiz ve kendi oyun kontrolcümüzü yapacağımız konusunda eğlenerek öğrenmeyi amaçladık.

20 Haziran 2016 Pazartesi günü başlayan ve 9 saat süren atölyemizde şunları gerçekleştirdik:

  • Makey Makey donanımı hakkında bilgi sahibi olduk.
  • Scratch üzerinden çeşitli oyunlar açarak Makey Makey’i sade haliyle deneyimledik,
  • Scratch yazılım geliştirme ortamını tanıdık.
  • Scratch üzerinden karakterimizi nasıl hareket ettireceğimiz konusunda bilgi edindik, kodlamalar yaptık.
  • Scratch ile Flappy Birds oyunumuzu kodladık ve ardından meyveleri Makey Makey’e bağlayarak oynadık.
  • Oyun hamurları ile kendi oyun kumandamızı yaptık. Çeşitli oyunlar oynadık.
  • Ameliyat oyunumuzu tasarlayarak bilgisayardan bağımsız bir şekilde oynadık.
  • Tel içerisinden yüzük oyununu tasarladık ve oynarken çok başarılıydık!
  • İçi su dolu bardakları kullanarak sıradışı oyun kumandamızı yaptık ve kendi kodlamış olduğumuz oyunlarda kumanda olarak deneyimledik.

Kısacası, biz Makey Makey’i çok sevdik!

 

3-Boyutlu-Tasarım-ve-Yazıcı-Atölyesi-27-28-29-30-Haziran3B Tasarım ve Yazıcı Atölyesi

Tasarımcı ruhun ortaya çıkmış olduğu en farklı atölyelerden birisi de 3B Tasarım ve Yazıcı Atölyesi’ydi. Tinkercad 3B tasarım aracını kullanarak kendi 3 boyutlu tasarımlarımızı nasıl geliştireceğimiz konusunda katılımcılarımız çeşitli ipuçlarına sahip oldular. Çocuklar kendi hayalindeki tasarımları elle tutulur nesneler haline getirme yolunda çok büyük adımlar attılar.

27-30 Haziran 2016 Pazartesi günü arasında gerçekleştirilen bu atölye toplamda 12 saat sürdü. Bu etkinlikte neler yaptığımıza bir göz atalım:

  • Tinkercad üzerinden temel 3 Boyutlu çizimler gerçekleştirdik.
    • Tinkercad ile kendi kalemliğimizi tasarladık.
    • Tinkercad ile kendi anahtarlığımızı tasarladık.
    • Dönen merdivenimizi tasarladık.
  • Tinkercad ile gelişmiş 3 boyutlu çizimlerimizi gerçekleştirdik.
    • Telefon tutacağımızı tasarladık.
    • Telefon hoparlörümüzü tasarladık.
    • Kendi ödülümüz olan plaketimizi tasarladık.
  • 3 Boyutlu yazıcının kullanımı gördük.
  • Kendi nesnelerimizi 3 boyutlu yazıcı ile bastık.
  • Yapmış olduğumuz nesneleri 3 boyutlu model paylaşım platformları üzerinde paylaştık.

 

Scratch-ile-Raspberry-Pi-Atölyesi-27-28-29-HaziranScratch ile Raspberry Pi Atölyesi

Cep boyutlarında geliştirilen yakın zamanda böylesine popüler olan, üzerinde IoT yani “akıllı nesne” projeleri geliştirebildiğimiz Raspberry Pi donanımı üzerinden Scratch kodu ile kendi elektronik projelerimizi gerçekleştirdik.

Raspberry Pi’nin kullanımı konusunda birçok bilgi edinen ve uygulama sahibi olan çocuklarımız aynı zamanda gelişmiş düzeyde Scratch kullanarak yazılım ve donanımı bir araya getiren elektronik projeler geliştirdiler.

27 Haziran 2016 Pazartesi günü gerçekleştirilen bu atölye toplamda 9 saati kapsadı. Bu etkinlikte neler mi yaptık?

  • Scratch arayüzünü tanıdık.
  • Scratch ile nasıl kodlama yapacağımız konusunda çeşitli uygulamalar yaptık.
  • Kendi oyunumuzu ve uygulamamızı Scratch üzerinden gerçekleştirdik.
  • Raspberry Pi içerisine işletim sistemi kurulumumuzu yaptık.
  • Raspbian işletim sisteminde Scratch yazılımını çalıştırarak uygulamamızı Raspberry Pi içerisinde çalıştırdık.
  • Raspberry Pi üzerine LED takarak kendi Trafik Lambası uygulamamızı tasarladık.
  • Mesafe sensörünü kullanarak bir yere olan mesafemizi Scratch kedisi bizlere söyledi.
  • Isı ve parlaklık sensörü kullanarak çeşitli uygulamalar tasarladık.
  • Son olarak Blynk uygulamasını kullanarak Raspberry Pi ile kendi IoT projemizi tasarladık.

 

Yaz Kampı’na Nasıl Katılabilirsiniz?

Makerhane’deki Yaz Kampı, yaz sonuna kadar her hafta aşağıdaki program doğrultusunda tekrarlanıyor:

op-1-1

Artistanbul olarak Maker ve Eğitim alanında uzman Eğitim Teknoloğu ekibimizle birlikte birçok atölye ve eğitimleri düzenlemeye devam ediyoruz. Makerhane ile ortak gerçekleştireceğimiz Makerhane Yaz Kampı programını incelemenizi öneriyorum.

Atölye ve etkinliklerimiz hakkında her türlü soru, sorun ve önerilerinizi iletisim@artistanbul.io adresine yazarak veya bu blog yazısında yorum olarak iletebilirsiniz.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Sağlıcakla!

Oğuzhan Kayar

Artistanbul'da Eğitim Teknolojileri Uzmanı ve Maker Eğitmeni olarak görev almaktayım.

Yorum Yok

Yorum Yaz

Yorum
İsim
E-Posta
Website